Elitseriestart!

Satt igår och kollade delar av matchen i Allsvenskan mellan MIF Redhawks - Oskarshamn, där hemmalaget gick segrande ur duellen med 3-2 efter ett avgörande mål av N Hardt.
Om vi ska fortstätta lite om MIF Redhawks som har en riktigt bra trupp i år där man har kryddat med blandannat två hemvändare i veteranerna Jesper Mattsson och Micke Wahlberg. Känns som nu eller aldrig för MIF om man ska ta klivet upp eller inte?!
I den andra matchen spelade Rögle hemmamatch mot Borås där man torskade med 5-6 efter suddendeath efter ett avgörande mål av forne och ratade Rögle-spelaren i Richard Demén-Willaume, släkten är värst helt enkelt!
Och sen måste jag bara tillägga det nu när jag skriver om Allsvenskan: NEJ, Allsvenskan är inte mer underhållande än Elitserien!!

Nu lägger vi Allsvenskan bakom oss för en stund...idag startar ju Elitserien med ett litet, litet derby mellan AIK-Linköping. Ska bli kul att se AIK i Elitserien igen, ett AIK som är tippat sopsist i botten av alla, inkluderat mig själv! Men vi har sett utdömda nykomlingar börja säsongen bra förut, exempelvis Rögle 2008/09 som t.om var serieledare. AIK kan kanske som sagt börja bra, men någon serieledning tror jag inte på.

AIK-Linköping
Mitt tips: 1-4

NU KÖR VI, SLÄPP PUCKEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0