Streckstriden går mot sitt slut - Men ändå långt ifrån över...

Eftersom klockan passerat midnatt så får vi skriva "igår". Igår lämnade två av fyra lag streckstriden i kampen om slutspelsplatserna. Dessa två är dels Frölunda som besegrade Skellefteå på bortaplan och säkrade sin sjundeplats och MoDo som förlorade borta mot ett sargat Södertälje med 3-2, vilket betyder att MoDo spelar inte i slutspelet 2009/10. Många anser att det är ett stort fiasko att MoDo missar slutspelet...eller vad sägs som denna rubrik: "Jättefiaskot ett faktum - MoDo missar slutspel".
Visst, jag hade MoDo p
å en sjätte plats innan säsongen men hela tiden fanns något i mitt bakhuvud som sa "Av vilken anledning tar sig MoDo till slutspel om man inte gjorde det ifjol?". En fråga jag inte kunda svara på i den stunden...
Men nu vet jag helt klart...laget
är helt enkelt för dåligt vars nyckelspelare är majoriteten gubbar. Peter Forsberg och Markus Näslund i all ära...visst dom har gjort det helt okej men MoDo måste komma med något nytt, bryta mönstret helt enkelt. Det finns ingen junior i dagens MoDo som sticker ut som t.ex "Ahh han är ju kanon, kan bli nästa Peter Forsberg?!" måste betyda att MoDos juniorkull är dålig precis som A-laget eller?
Fyra saker MoDo kan b
örja med: 1. Fortsätt med Hannu Aravirta vid rodret 2. Ny styrelse - Igen 3. Bort med Roman Malek och ta in Björn Burling 4. Bort med alla överskattade importer och in med nytt hungrigt, ungt svenskt!
Att MoDo missar slutspel igen beror inte bara p
å gårdagens match mot SSK utan det är mycket annat som ligger bakom sedan långt tillbaka. Gör om, gör rätt MoDo...annars kan nästa säsong sluta med kvalseriespel!
Streckstriden just nu:



D
åså, kvar har vi åttan Luleå och nian Timrå som det skiljer 2 poäng mellan.
Lagen m
öts på Lördag i ett förhoppningsvis fullsatt och kokande COOP Arena. För Luleås del räcker det med en poäng för att man ska säkra sin plats i slutspelet.
Sen ska jag passa p
å att be om ursäkt till Timrå som jag dömt ut ett x-antal gånger i mina senaste inlägg. Ett imponerande jobb har dom gjort Challe Berglunds pojkar!
Hur slutar matchen p
å Lördag? - Ja säg det? Men jag tror faktiskt att Luleå fixar detta tillslut.
Lule
å och Timrå har spelat mot varann fyra gånger tidigare denna säsong varav Luleå har vunnit tre och en oavgjord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0