Slutspelet

Tre av fyra lag kopplade direkt grepp i kvartsfinalserierna. D.v.s att tre av det fyra topplagen gick och vann sina bortamatcher ikväll, iform av: HV-71,Skellefteå och Djurgården.
HV vann efter sudden-death med 3-2, Skellefteå tryckte dit Färjestad med samma siffror fast efter ordinarie matchtid och Djurgården gick och slog Brynäs med 4-3.
Det enda "topp-fyra laget" som bommade i afton var Link
öping som förlorade med 4-3 efter Sudden-death i Scandinavium mot Frölunda. Notera LHC's vändning i sista periodens slutskede, från 1-3 till 3-3 p
å tre minuter. Men som sagt förgäves, Frölundas Niklas Andersson klev fram i Sudden-death och gjorde det avgörande 4-3-målet efter 3:32.

Jag har ju inte tidigare l
ämnat mitt tips i kvartsfinalerna så jag passar på att göra det nu:

Djurg
ården - Brynäs
Mitt tips: 4-2 i matcher
Kommentar: Efter Bryn
äs snöpliga torsk ikväll blir det naturligtvis ännu svårare att ta sig till semifinal. Nu måste man vinna minst två matcher nere i Stockholm vilket man inte kommer att göra. Kanske att Brynäs med sin tråkhockey kan grisa hem en match i Stockholm...DIF till semi!

Link
öping-Frölunda
Mitt tips: 4-3 i matcher
Trots att det skiljde n
ågra placeringar lagen emellan i tabellen kommer detta att bli hur jämnt som helst! Mycket hänger på hur lagens målvakter spelar i LHC's Fredrik Norrena och Frölundas Johan "Honken" Holmqvist. I kraft av hemmafördel i en sjunde avgörande tror jag på Linköping.

Skellefte
å - Färjestad
Mitt tips: 4-1 i matcher
Kommentar:
Färjestad visade upp ett blekt spel inför sin hemmapublik i den första kvartsfinalen. Skellefteå kommer att äta sönder Färjestad som kommer att få ta en rekord tidig semester.

HV-71 - Timr
å
Mitt tips: 4-0 i matcher
Kommentar: Att Timr
å fixade en slutspelsplats stannar vid en bonus på fyra extra matcher. HV till semi, inge snack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0