Semifinalerna

Idag spelas match ett i Elitseriens semifinaler, en serie är öppen medans den andra inte är det på förhand enligt mig.
Den
öppna serien är den mellan Djurgården-Linköping som kan sluta precis hur som helst. Lagen slutade på en andra respektive tredje plats i tabellen vilket kanske talar om att lagen är ganska jämna. Serien kommer att gå till sju matcher och i kraft av hemmaplansfavör i en sjunde avgörande så vinner Djurgården serien med 4-3.
Den andra serien mellan HV-71-Skellefte
å så ska jag erkänna att jag hoppas på att Skellefteå vinner. Men det blir tufft, laget har kapacitet att skaka om HV men det blir en ny final för HV-71 tillslut efter en totaltseger med 4-2 i matcher.


Djurgården-Linköping
Mitt tips i matchserien: 4-3
Mitt tips match 1: L
inköping har hemmaplan och måste vinna den första matchen vilket man kommer att göra med 3-2.

HV-71-Skellefteå
Mitt tips i matchserien: 4-2
Mitt tips match 1: Skellefte
å spelar hemma, trots det så kommer HV-71 att vinna matchen efter sudden-death med 4-3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0