Leksands planerade återtåg går på Fredag - Utan Leksand

Leksands IF kallas (och kanske är Sveriges) mest folkkäraste lag trots att man inte spelat i Elitserien sedan säsongen 2005/06. Sedan laget åkte ur Elitserien har målet alltid varit år efter år att ta steget tillbaka. Så var och är även fallet i år...strax innan kvalserien rustade Leksand med tre spelare iform av målvakten Tom Lawson,Antti Hulkkonen och poängkungen från finska SM-Liiga iform av Jussi Pesonen. Tittar man på dessa tre så är de typiskt Leksand de senaste åren...misslyckade köp!
Inför gårdagens omgång hade jag en två på min kupong i matchen Leksand-Rögle. Fick jag r
ätt? -Ja visst...fast med lite tur. Rögle vann med 4-3 efter att Leksand fått avsluta matchen i spel 6 mot 3 då man blandannat träffade underribban samt missade öppet mål.
Oturen grinade Leksand illa i ansiktet i denna match.
Innan g
årdagens omgång trodde jag att kvalserien kommer att avgöras nästintill på Fredag då jag tippade att både Rögle och SSK kommer att ta full pott i dessa två matcher i returmöten då serien vänder, kanske att AIK kan haka på eftersom man vann igår mot Almtuna och möter dom igen på Fredag.
Men som sagt, R
ögle kommer att göra som SSK på Fredag...att ta ett stort steg mot Elitserien eftersom båda lagen kommer att vinna sina respektiva matcher. SSK mot Växjö borta och Rögle mot Leksand hemma.
Leksands
återtåg kommer alltså att komma av sig i år igen...
Mitt tips till Leksand till n
ästa säsong och för framtiden: Gör om och gör rätt! Slussa in fler juniorer i laget istället för att år efter år satsa på gamla gubbar och/eller importer som inte bryr sig ett dugg!

MATCHBILDER IFRÅN IGÅRDAGENS OMGÅNG MELLAN AIK-ALMTUNA:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0