Grattis Frölunda och Brynäs!

Det har varite lite blogginlägg på senaste tiden som man börjat med ordet "Grattis!"...det ska jag göra nu igen...
Stort grattis till slutspelsplaterna Frölunda och Brynäs! För det ser ju riktigt bra ut efter omgång 50, trots att Brynäs "bara" kryssade mot Djurgården på Hovet. Frölunda
å sin sida imponerar stort efter hela 7-3 mot HV-71 hemma i Scandinavium.
B
åde Brynäs och Frölunda har nu sju pinnar ner under strecket där MoDo finns. Det beytder att det behövs minst tre matcher för MoDo att kunna ta sig ikapp samtidigt som man ska få resultat med sig i att både Brynäs och Frölunda torskar majoriteten av de fem matcherna som återstår, det sker inte!
Ist
ället kommer det att bli kamp mellan Luleå och MoDo om sista slutspelsplatsen. Tittar man på schemat har Luleå en liten fördel...men matcherna ska som sagt spelas också.
Nu kanske ni tror att jag gl
ömt bort Timrå?! - Nej det har jag inte...utan jag tror bara att Timrå har inte laget till att nå en slutspelsplats.
N
ågon kamp mot SSK blir det nog inte heller för TIK's del då det skiljer sju pinnar lagen emellan.
Bortsett fr
ån placeringskamperna har vi bara en kamp kvar att följa...den mellan Luleå och MoDo om sista slutspelsplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0