Kvartsfinaler i OS-hockeyn

Igår spelades 8-delsfinalerna i OS-hockeyn där jag skrev tidigare att Schweiz och Kanada gick vinnade ur deras matcher. I de två andra matcherna mellan Slovakien-Norge och Tjeckien-Lettland var vi ytterst nära skrällar i båda fighterna.
Slovakien gick endast och vann med uddamålet 4-3 mot ett Norge som fightade in i det sista. Tjeckien gick och vann med 5-2 när man spelade mot Lettland i gruppspelet. Igår var det betydligt jämnare där tjeckerna behövde gå till förlängning för att kunna avgöra matchen, 3-2 till Tjeckien slutresultat. Noterbart från den matchen var att lagets stjärna Jaromir Jagr fick utgå tidigt i den andra perioden, han tog sig åt nacken. Det återstår att se om Jagr finns på planen i dag d
å Tjeckien spelar mot Finland.

Mitt tips i kvartsfinalerna:

USA-Schweiz
Mitt tips: 1
Kommentar: Schweiz
är dom bästa bland dom sämsta. Man kan vara med och störa lite i denna match men i längden vinner USA.

Sverige-Slovakien
Mitt tips: 1
Kommentar: Slovakien imponerade inte mot Norge. Nu v
äntar ett tuffare motstånd vilket betyder att Marian Hossa,Marian Gaborik och Zdeno Chara måste kliva fram lite extra om det ska finnas en chans att rubba Tre Kronor.

Ryssland-Kanada
Mitt tips: 1
Kommentar: Visst, Kanada vann med 8-2 mot Tyskland ig
år...men jag tycker laget inte imponerar. Kanske pressen är för stor inför hemmapubliken? Har en stark känsla av att Ryssland vinner...


Finland-Tjeckien
Mitt tips: X
Kommentar: Kommer att bli en mycket j
ämn och målsnål historia. Tror på en finsk seger efter straffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0