SM-FINAL match 1

Hann aldrig med att lämna mitt tips till match ett i SM-finalen mellan Djurgården-HV-71 som var 4-2. Matchen slutade tillslut 4-3 till Djurgården vilket var ett rättvist resultat eftersom det var Djurgårdens match rakt igenom i mina ögon på ett fullsatt och kokande Johanneshov.
Att Djurg
ården vann matchen är en sak, en annan snackis är att Djurgården och slutspelets bästa målvakt i Gustaf Wesslau var tvungen att utgå efter 12:28 i tredje perioden. Wesslau grinade illa i båset men väljer att mörka en eventuell skada i media då blandannat detta var skrivet i sportbladet:

"Efter matchen valde Djurgården att mörka vad som hänt med Wesslau, som hade en ispåse på knäet.

– Ingenting har hänt, sa Wesslau innan han snabbt lämade den mixade zonen."

Återstår att se om Wesslau är tillbaka i DIF-kassen på Lördag då HV har hemma i SM-final två.

Eftersom jag inte lämnat mitt tips vem som vinner SM-guldet så passar jag på att göra det nu: Djurgården vinner serien med 4-2 i matcher och blir svenska mästare igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0