Tunga tider i Linköping

Med fyra av silly seasons kanske bästa nyförvärv i form av Tony Mårtensson,Fredrik Norrena,Niclas Hävelid och Magnus Johansson har Linköping ställt in siktet på SM-guld senare i vår.
Jag placerade LHC etta i min inför-elitserien tabell men det är något jag ångrar lite i efterhand när jag kom att tänka på vem dom har i båset i form av Slavomir "Slava" Lener som jag är lite kritisk till. Av alla säsonger Slavomir gjort i Elitserien har han bara gjort en som är godkänd vilken var hans första 2005/06 i Luleå.
Ett annat som får mig att tveka är LHC's inledning i form av två raka förluster mot HV hemma med 6-2 och mot tippade bottenlaget SSK med 2-1 borta senast. Visst är det bara två matcher spelade men ändå...
En till sak som får mig att tveka är lite utav de ekonomiska problemen man har satt sig i, iform av hyran för hemmaarenan Cloetta Center där man har snackat om att göra sig av med Tony Mårtensson för att ha råd.
Nej...ingen dröminledning på säsongen för Linköping som sagt.
Det skulle heller inte förvåna mig om det finns en ny tränare i LHC's bås innan säsongens slut.
Upp till bevis imorgon igen för Linköping då man tar emot Färjestad hemma i dyra arenan. Tror det blir en öppen historia. FBK har inlett med två segrar på hemmaplan mot Skellefteå (3-2) och Rögle (2-1) utan att imponera.
Ett avslag att spela på den matchen på lången med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0