Lekande lätt för St Louis

- St Louis vann enkelt i Cloetta C.

Igår var jag och kollade när St Louis spela sin sista träningsmatch inför kommande säsong mot Linköping i Cloetta Center.
Mina tankar innan matchen var: Hur mycket kommer St Louis att vinna med för matchen tar man?!
Och visst gjorde man de med 6-0 efter en riktigt svag insats av Linköping. Något LHC kanske kan skylla på är att man hade bortamatch mot Luleå dagen innan matchen mot St Louis. Men enligt mig är det en klen ursäkt.
Tony Mårtensson i LHC var en utav dom som skulle driva laget men Tony visade istället varför han inte höll måttet borta i NHL. Osynlig hela matchen bortsett från ett stolpskott.
Om vi fortsätter lite när det gäller Linköping som jag hade etta i tabellen innan säsongen vilket är något jag ångrar.
Målvakterna i LHC Fredrik Norrena och Christian Engstrand stod halva matchen var. Norrena var okej men inte mer. Men vi vet alla vad han kan annars. I den andra halvan vaktade andre-keepern Christian Engstrand kassen. Blev inte imponerad av honom alls...uppträdde skakigt och släppte in iallafall två billiga mål. Så vad händer med Linköping om Norrena går sönder?
En annan sak som var underhållande denna kväll utöver favoritlaget St Louis Blues spel så var det speakern som behöver slipa något på sin engelska. Eller vad sägs om: "St Louis, four skaters on the ice". Vilket betyder: St Louis, fyra skridskoåkare på isen. ahh det är humor.
Ikväll ska jag kika matchen mellan Färjestad-Detroit där jag inte helt otippat har en tvåa på min kupong.

MATCHFAKTA LHC-ST LOUIS

1a. Perioden
St. Louis – David Perron (Erik Johnson) 1:12
St. Louis – Carlo Colaiavoco (B.J. Crombeen, Alex Steen) 6:28

2a. Perioden
St. Louis – Patrik Berglund (Brad Winchester, T.J. Oshie) 9:49
St. Louis – Paul Kariya  (Keith Tkachuk, Brad Boyes) 12:56
St. Louis – Paul Kariya (power play) (utan assist) 15:55

3e. Perioden

St. Louis - Alex Steen (Mike Weaver) 11:02

Målvakter: Chris Mason (1st period), Ty Conklin (2nd period), Ben Bishop (3rd period)

Tog lite bilder från matchen som jag lagt ihop i ett youtube-klipp som du finner där -->> http://www.youtube.com/watch?v=VVfTJMRLRUM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0