Ikväll smäller det!

Som rubriken säger: Ikväll smäller det!
Det är nämnligen säsongens två första matcher i en liten tjuvstart av Elitserien precis som ifjol.
Matcherna spelas emellan: Färjestad-Skellefteå och HV-71-Linköping.
På Torsdag har de övriga lagen säsongspremiär.
Men iallafall...jag hade tänkt att tippa lite inför kvällens drabbningar där jag håller Färjestad och LHC som favoriter i form av hemmaplansfavör.

HV och LHC har spelat mot varande tre gånger på försäsongen där HV har vunnit två av dom med 5-2 medans LHC vann en av dom med 3-1. Så lagen känner till varande bra redan nu med andra ord...
Matchen slutar 4-2 till Linköping efter en kanonmatch av Tony Mårtensson och Fredrik Norrena.

I den andra matchen mellan FBK och Skellefteå tror jag att det kan bli jämn...Färjestad har inte en lika imponerande trupp som vi är vana vid och kan därför att komma att schabbla lite poäng på hemmaplan.
Visst, jag hade dom fyra i tabellen men det skulle inte förvåna mig om dom placerade sig längre ner. Matchen mellan FBK och Skellefteå slutar...2-1!

Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0