Det är tuffare tider nu Johan Harju

Harju gjorde det bra ifjol i Elitserien med Luleå tillsammans med lekkamraten Linus Omark.
Nu är dom båda som nog alla vet i KHL och Dynamo Moskva.
Trots Johans succe ifjol har jag alltid varit tveksam till hans förmåga i andra ligor som t.ex NHL och KHL.
NHL var ju länge på tapeten innan det lite oväntat blev klart med Dynamo Moskva i KHL.
När snacket om NHL var aktuellt var jag tveksam till om Johan skulle lyckas i Nordamerika.
Det verkar som om jag får rätt eftersom Johan endast mäktat med en assist på fyra matcher vilket jag tror inte är godkänt i det ryska topplaget. Men men...det e ju bara fyra omgångar spelade. Men en som t.ex gjort mer poäng i KHL än Johan Harju är forne klubbkamraten och backen Jaroslav Obsut som gjort 1+1 på tre matcher för sitt Spartak Moskva. Bara en sån sak...
Och nej...jag e inte någon Harju-hatare...han gjorde mycket för mitt Lule Hockey ifjol. Utan det e bara det att jag e tveksam till hans kapacitet.
Harju gjorde mycket av sina poäng efter hjälp och förarbete av Omark ifjol...samt slog in retur här och var.
Jag tror att Omark kan lyckas i KHL och NHL men som sagt mer tveksam till Johan Harju.
Kanske dags att sära på dessa två och testa någonting nytt?
En bild jag fått av ryssar också e att dom inte e tålmodiga med utlandsspelare...kolla bara på Andreas Johansson och Fredrik Bremberg. Skulle kunna rabbla upp flera namn sedan tidigare säsonger men det har jag inte tid med just nu.
I vilket lag spelar Harju i om han får kicken? Finns det tillräckligt med pengar över för honom i Luleå?
Nej Johan...upp på tårna nu om du vill bo kvar i lyxvillan med Omark och Komarov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0